neděle 3. června 2018

Nedělní vejrání...

... může znamenat, že si občan sedne před televizi, uchopí ovladač a začne vejrat na tu bednu. Není  to ale úplně optimální způsob vejrání. Blbne se po něm, když se přehání. Zvolil jsem tedy vejrání poněkud odlišné, ale pro neděli také dobré.
Zajel jsem se podívat k lesu. Na statném modřínu v tom lese, nedaleko od lesní cesty s turistickým značením je totiž staré hnízdo černých čápů. Když jsem se o něm od hajného kdysi dozvěděl. měl jsem opravdu radost. Ovšem netrvala dlouho. Černí čápi už znovu hnízdo neobsadili. Ale... Nastala změna v dispozičních právech a hnízdo změnilo majitele. Nastěhovala se do něj rodinka výrů. Už po dva roky. Tak jsem to tedy dneska šel okouknout, jestli tam bydlí i tomhle roce.
Bydlí. Pod stromem seděl výří puberťák a tvářil se docela laxně. Sice ještě nesamostatný , ale v hnízdě už to asi byla nuda, tak skočil doů.
Trochu mi to připomíná některá mláďata lidská. V hnízdě u rodičů nuda ukrutná, Vydržet se to nedá. Tak i ta lidská mláďata vyskočí z hnízda. A dost často, zrovna jak tenhle malý výr, ještě čekají na rodičovskou pomoc. :-)
Mládý výr nebyl viditelně pochroumán, pro klid jsem ještě stuaci zkonzultoval se záchrannou stanicí v Pavlově, udělal jsem si pár fotek a mizel pryč.





Junior dostává správné výří delikatesy. Ježci jsou prostě nej... :-)




Tady jsem ho malinko naštval...



Žádné komentáře: