sobota 8. května 2021

Špacír chotěbořskými parky...

... může u slabších jedinců vyvolat lehkou nauzeu. 

Náhodou jsem prošel po bývalém hřbitově - nyní park Fialy a přilehlém sídlišti z let padesátých a říkal jsem si, jak asi na dění v zeleni koukají místní.  Naprosto nejvíc mne zaujal odlehčovací řez dvou lip. Zejména u té jedné to vnímám jen jako odložení kácení a na pár dalších let zajištěnou práci pro arboristy. Ta lípa fakt není zrovna v životní formě, to ostatně dokazují i plodnice hub v dutině kmene. Nevím, jestli třeba není v troudu v dutině nějaký vzácný hmyz. Pak bych chápal, že ořezané torzo zůstává. Leč jedno mu upřít nelze: je ohavné! Sousední lípa dopadla o něco lépe a dostala vazbu torza koruny.





 Veverka na současný stav koukala poněkud nevěřícně...


 
Skomírající smrky zatím také zůstávají.


Drobné mršiny ovšem jsou pod rozlišovací schopností správců zeleně a zůstaly nepovšimnuty...

 


A na starém sídlišti jsem čubrněl: dokonalý holožír! Bekyně mniška i kůrovec blednou závistí, neb tak dokonale to neumí: 





A tahle nešťastná lonicera, krásný pařez z ní zbyl... :-)

 Jediná tahle zlatice má zatím podmíněný odklad. :-)

Pár slov na závěr. Nezpochybňuji nutnost nějakého zásahu u stromů. Provozní bezpečnost je dnes velmi mocné zaklínadlo. Výsledek ovšem není zrovna vrchol estetiky, to je nutné si přiznat. 

I zmlazení keřů ve vnitrobloku není v principu nic proti ničemu. Jen se snad nemusel udělat takový holožír a mohlo se rozložit třeba do 2 -3 let. Ale to je jen můj názor. Na "městě " jsou na to odborníci. :-)



1 komentář:

Hubert Macků řekl(a)...

Zkušený zahradník bude mít patrně pravdu- bolestnou...