pátek 14. prosince 2018

Když se blíží Vánoce, dějí se zázraky....

... i v Chotěboři. Už nějaký čas se proslýchalo, že Chotěboř si vybral ke své předvánoční návštěvě jeden významný reprezentant amerického životního stylu. Sám Santa Claus! Není třeba si nic nalhávat. Pro Chotěboř je to událost desetiletí, taková vzácná návštěva. Pravda, byl tu kdysi už jeden podobný - ale nebyl Santa, byl Václav. Nebyl úplně Claus, ale spíše Klaus. Dobře se nadlábnul v Panském domě , utrousil trochu moudra a přihodil lopatu země k památeční lípě na náměstí, jako že ji sází. Ale jen opatrně, aby nepropotil sako. I tehdy to byla sláva velká, ale dnes, dnes to bylo onačejší. Lidí se sešlo tolik, že ani soudruhům bolševikům na 1. máje tolik lidí nechodilo.
Doznívaly právě předvánoční trhy, plné ohavných šmuků, trhovci balili, smrad z trdelníku mizel a zůstaly jen takové normálnější občerstvovací stánky. Z nich se linuly vonné páry a lidé spokojeně uždibovali a popíjeli. V takových případech , bohužel, není mi přáno. Jako kočí od povozu suším hubu. Jen přivonět smím. :-)






Vypadalo to, že pověsti nelhaly. Na náměstí už stály stany od firmy Coca Cola, která, jak známo, má se Santa Clausem výborné vztahy. :-)




 Co mě ovšem zarazilo, to byl volný pohyb jakého si, možná nemocného,vlka, který ale zřejmě patřil ke společnosti Santa Clause. Když jsem to nebohé zvíře uviděl, vzpomněl jsem si na mladá léta. Trempíci mívali na klobouku liščí ohony a tenkrát jsem jim je záviděl. Vlčí by sice nebyl tak parádní ale.... Nešlo to. Tahal jsem za ten chvost, co síly stačily a nepovolil. A zahradnické nůžky ležely v autě. Škoda! Taková šance se už nanaskytne! :-(



Zatím se náměstí plnilo lidem a chotěbořské ozbrojené sbory dozíraly, aby vše běželo bez zádrhelů.








V davu jsem zahlédl i dobře naladěného pana starostu...



Pomocný personál Santa Clause se zatím snaží zabavit nedočkavou omladinu...




A pak to přišlo. Přijíždí tahač, který táhne Santa Clausův bejvák!







 
Nevím. Jen mi ten stařík z Ameriky připadá, jako by tu Coca Colu řezal 1:1 něčím silnějším z Božkova... :-)
 


Ale musí se přiznat, bejvák má upravený. Nevím, jak to má děda Mráz, ten se raději nechlubí... :-D




Fotí se mladí i staří, všichni si tu ptákovinu užívají.



Některá zvířata projevují rozumu víc, než my, lidé. A na celou taškařici celkem kašlou. :-)



Ovšem nejvlídnější místo náměstí je jediné! Nebýt řidič, zašel bych tam na dvojku dobrého bílého a hemžení venku bych sledoval s pobavením. Ale koupil jsem si aspoň trochu léčivého moku domů..



Ani vedle vinotéky to není marné. Ale hlídá to tam nějaký pupkatý pantáta...




3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ještě jste zapomněl zmínit dopravní situaci která panovala při návštěvě Cola kamionu, město zasekané,děti i s rodiči běhaly mezi auty což se snažili korigovat strážníci,přesto ale nechápu proč neodkláněli dopravu třeba přes Vlasárnu!Byl to dost zmatek. Jinak za mě ježíšek,santa ať zůstane v Americe!

zahradník řekl(a)...

Nechtěl jsem být příliš jedovatý, když se nám blíží ty Vánoce. Naprosto s Vámi souhlasím. Doprava příšerná a tahle reklamní opičárna je dokonale zbytečná. Ale lid i pan starosta byl spokojen...

Kutil řekl(a)...

Teda, pane jo, to je docela síla... Ale co lid žádá, dejme mu! (Jsem taky ježíškový a nehodlám to měnit.)