úterý 18. prosince 2018

Když omarodí doma pračka, ...

bývá to nemilé, byť je to indispozice pouze lehká, projevující se kvílením při ždímání. Když dostanu rýmičku a kašílek já, přejde to samo, když to zahvízdá na průduškách, pomůže Dr. Ordelt.
Tak mi nezbylo nic jiného, než pro churavou pračku najít nějakého doktora. Manželka pohrdla námi mnohokráte prověřenou firmou z dalekého Havlíčkova Brodu. Pravila: "Vezmeme  někoho místního!" Protože naše pračka je slušného původu, je to Gorenje v solidním provedení, 15 let prala bez zaškobrtnutí, padl los na servisáka, který sice nebyl doktor, ale slevili jsme. Titul "diplomovaný inženýr", to musí naší pračce stačit.
Už první rozhovor byl nadějný. "Dnes to nestihnu, zastavím se u vás zítra", pravil ten dobrý muž. I čekali jsme. Týden jsme čekali. Po týdnu jsem se osmělil optat, jak že si to stojím ve frontě. Přiznal barvu. Vypadlo mu to. Nevadí, to se stavá i v mnohem lepších rodinách. Tak prý zítra. Po 14 hodině. Nelhal a byl přesný. Zvonil přesně čtyři hodiny po 14. hodině. :-)
Ale radost z přítomnosti řemeslníka byla větší, než rozmrzelost z toho drobného čtyřhodinového zpoždění. I tašku s nářadím přinesl. Pračce sundal vrchní a zadní kryt a jal se ji zkoumat. Při krátké přednášce tenhle typ pochválil a o opravě se vyjádřil nadějně, prý to nebude problém. Sundal řemen, vysvětlil nám, že je opotřebený a že i uhlíky v motoru by to možná sneslo nové. A ta ložiska. Dozvěděl jsem se i to, kolik km naběhá po obvodu za ta léta buden pračky. Bylo to jakési děsivé numero, které ale prostě musíte inženýrovi s poctivým obličejem a brýlemi věřit.
Malinko jsem znejistěl, když se neměl k práci. Prý se doma podívá do manuálu a zítra po 13. hodině přijede a pračku opraví. No dobrá. Sice jsem mu typ pračky nadiktoval, ale i s druhou cestou jsem byl smířen.
Pak ještě  necelou hodinku pohovořil. O tom, že byl vojákem z povolání, snad dokonce velitelem útvaru a řadu dalších  věcí. Mimo jiné v tomle PŠM (pro neznalé: politické školení mužstva, které jsme mívali na vojně, aby se prohloubila naše politická vyspělost) dozvěděl, jaký grázl je Kalousek, jak prodal pod cenou spoustu výzbroje, jak má na účtu kdesi (pán to věděl, nepamatuji se ale) spoustu peněz. Vydržel jsem to. Byl starší a já jsem navíc jen vojín. a těšil jsem se na to, že dneska po 13.hodině uzdraví naši pračku.
A jak myslíte, že to dopadlo? Správně! Ten pán, který je zjevně stejně chytrý, jak rodný bratr Brouka Pytlíka až do 17 hodiny nepřijel. Když jsem se mu dovolal, tak povídal, že mi asi řekl špatnou hodinu. No, zrušil jsem to a pokorně se vrátíme k osvědčenému opraváři z okresního města. Ten sice není diplomovaný iženýr, ale zatím na něj byl vždy spoleh!

Edit 21.12.
P.S. Po tom, co jsem dostal zprávu od jednoho nejmenovaného opraváře, kde píše:
Vážený pane Hynku !
Když už něco glosujete, tak račte dát druhé straně vědět. Ono to Vaše glosování v případě mé osoby zavání tak trochu pomluvou, znevažováním a zneužitím důvěry. Určitě se nad sebou zamyslím, ale věci na Vaši pračku jsem ještě z auta nevyndal. Zapomněl jste glosovat, že návštěvu k ke zjištění stavu Vaší pračky jste měl zdarma. Pavlačová drbna je proti Vám hadr. Takhle ukecaného zahradníka je co pohledat. A povídání o mé minulosti a o tom jste veřejně jste lehce zkreslil. O cizím se dobře drbe ve veřejném prostoru. Nikdo Vám k tomu prostor a souhlas nedal. Nebyl jste náhodou agentem STB či pomocníkem Veřejné bezpečnosti. Vypadáte na dobrého a kvalifikovaného práskače. Bude asi nutné dát veřejně  vývěskou v Nové Vsi i jiným způsobem dát vědět, co jste zač, aby si dali Vaši spoluobčané pozor před Vámi, co říkají. Asi se budu muset pozeptat na jedné instituci, kdo Vám dal bez mého souhlasu šířit některé nepravdivé či zkreslené informace ve veřejném prostoru, kterým internet je. Když jste tak chytrý, že ihned hodnotíte někoho zkresleným a Vaším pohledem pokřiveným názorem, tak se zkuste podívat do svého zrcadla, jestli jste zářivě čistý !
  Vyzývám Vás ke smazání Vší glosy, protože jako kozel zahradník v oblasti etiky, občanských práv nejste zrovna kovaný a porušujete má osobní práva.  Mezi svátky zkonzultuji podání trestního oznámení na základě zákona na ochranu osobních údajů. Věřte, že to může přinést velmi citelnou újmu.
Podpis  vynechávám a dovoluji si upozornit čtenáře, že jsem záměrně nikoho určitého nejmenoval a pokud snad myslíte na konkrétní osobu, jedná se pravděpodobně o podobnost čistě náhodnou....

5 komentářů:

N.Ch. řekl(a)...

Označit referenci (byť formou glosy), ať už pozitivní či negativní, za pomluvu, znevažování, zneužití důvěry, ba se i ohánět podáním trestního oznámení, je přeci jen trochu zbytečné, navíc, nebyl-li jste v nejmenším jmenován. Když Vás ujistím, že skutková podstata jakéhokoliv trestného činu nebyla naplněna, snad Vám ušetřím čas strávený na Policii, kterýžto byste mohl využít k zamyšlení se sám nad sebou a Vámi odváděnou prací. S přáním poklidného konce roku, samozvaná právní poradkyně :)

Unknown řekl(a)...

Tak tohle mě pobavilo 😃😂 Prima čtení cestou v tramvaji 😂 Pračce přeji pevné zdraví.

Anonymní řekl(a)...

My jsme pana odbornika poznali z prvniho odstavce. Doma mu interne rikame raketovy inzenyr.��

Valerie řekl(a)...

Tak to my jsme si nedávno kupovali novou pračku tak trošku nedobrovolně, ta stará se nám totiž rozbila, a tak jsme si na novou museli vzít dokonce i půjčku.

michal řekl(a)...

Ze zkušenosti vím, že se servisy moc nevyplácí. Jasně, vyměnit těsnění je ok. Ale ani nám to pračku nezachránilo a nakonec jsme stejně koupili novou. Ono když je pak u vás co čtrnáct dní servisák, tak si s ním pomalu začnete tykat. :D A navíc nová pračka je věc, kterou uděláte radost minimálně manželce. Alespoň u nás to tak bylo. A ještě poslední zkušenost – pro dobro rodiny nešetřete. Dejte si sice maximální rozpočet, ale buďte odhodlaný ho překonat. :D