neděle 11. listopadu 2012

Výlov Matějovského rybníka - tentokrát servírováno na stříbře

Matějovský rybník nedaleko Nového Veselí na Žďársku je významnou ornotologickou lokalitou, výměra se udává kolem 69 ha a vodní zásoba 1,136 mil. m³. Žádný prcek. Podle informací na internetu se měl výlov konat 6. - 7. listopadu. Voda ale odtékala nějak flegmaticky, tak se to všechno o den posunulo... Počasí pod psa, listí ve městě jsem sbírat nemohl a tak jsem se na ten výlov jel podívat. Aspoň na skok. První den, díky skluzu, jsem zastihl rybáře při prvních přípravách a druhý den jsem se vrátil ještě na vlastní výlov. Hejna racků, jak jsem je znal jako děcko z jižních Čech, volavky bílé i popelavé, to bylo vidět i bez dalekohledu.  Počasí, zejména druhý den sviňské. Větřík a déšť. Digitál jsem vytahoval co nejméně, filmový aparát byl přece jenom odolnější.

Pár fotek z prvního dne...



Druhý den , když jsem přijel, byl výlov už v plném proudu.








Zůčastnily se i  rybářky, možná i sličné rybářky, leč vzhledem k počasí a ustrojení je bylo možné identifikovat jen podle hlasu a vykukujícího culíku z podklobouku. :-)


Žádné komentáře: