neděle 16. dubna 2017

Na Bílou sobotu u Stavenova

Moje oblíbené místo v dohledu kostelní věže. Manželka mě tam se psy venčí a občas mě tam vypustí i na volno. Jako třeba teď na Bílou sobotu. Auto jsem nechal na louce pod Hradištěm a sešel jsem k rybníku do míst, kde už jsem jako malý špunt s tátou sedával a koukal po ptákách. Tenkrát to byla hezká loučka na kraji rybníka, na mezi porostlé šípky hnízdili obecní ťuhýci. Pak tam, tehdy ještě  Státní rybářství zavedlo chov domácích kachen a bylo po idylce. Dneska je z louky široký pás kopřiv a různého čurbesu v létě prakticky neprůchodný. Ale v tuhle roční dobu se to ještě dá, než kopřivy vyrostou. podíval jsem se po rybníce. Pár bahňáků, ale nic moc.



Hlavně kulíci. Cestou rákosím  se mi na chvíli ukázal pár pochopů, který poletoval nad rybníkem. asi letos budou zase v rákosovém ostrůvku..



Pak se mi předvedla nějaká droboť - budníček?  Aspoň  dva rychlé cvaky, než uletěl.



A to už jsem byl za chvíli na hrázi zaniklého sousedního rybníka. Teď je tam jen  zarostlé močálisko s rákosím. Na suchém místě uprostřed zalehává srnčí a je tam spousta žab. Chvíli jsem poseděl a koukal na červenku, která se  přede mnou ochotně předváděla.


A pak k Doubravce. Už několik dní tam vídám řádit strakapoudy velké, blíží se to k námluvám.  V podstatě se asi jedná o tuhle garsonku, který sameček ji bude smět s paní strakapoudovou zabydlet. Zdá se, že zatím není rozhodnuto.










A tohle je jedna z těch větví, na které samečci předváděli, jak jim to krásně bubnuje. :-)

Seděl jsem tam na pařezu skoro hodinu, koukal, kde co lítá a vzpomínal, jaké to bylo prima, když mi bylo těch 5 - 10 let a doprovázel jsem na tyhle vycházky tátu ....

Žádné komentáře: